26. 4. svátek má Oto

Na Štědrý den padly rekordy. Datový provoz v sítích operátorů značně stoupl

26. prosince 2020   (16:21)
Na Štědrý den padly rekordy. Datový provoz v sítích operátorů značně stoupl
foto: pribram.cz

Počet SMS klesl u všech operátorů.


Na Štědrý den zaznamenaly mobilní sítě rekordní datový provoz. Proti loňsku byl u jednotlivých operátorů vyšší o 35 až 89 procent. Počet hovorů stoupl v sítích O2 a T-Mobilu, u Vodafonu naopak klesl. Ke zvýšenému telekomunikačnímu tuzemskému provozu přispěl nouzový stav kvůli koronaviru i Vánoce trávené v užším rodinném kruhu. Počet SMS klesl u všech operátorů. Vyplývá to z informací firem.

"Vzhledem k aktuálním vládním opatřením tráví Češi letošní svátky spíše doma a místo návštěv si se svými blízkými volají. Letos na Štědrý den spojila síť O2 o 1,2 milionu více hovorů než loňský rok," uvedla mluvčí O2 Kateřina Mikšovská. Celkem operátor spojil téměř 14,6 milionu hovorů a přenesl více než 14 milionů SMS. Nejvytíženější hodina byla tradičně mezi 10:00 a 11:00 dopoledne, kdy síť O2 spojila přes 1,7 milionu hovorů a zpracovala 1,4 milionu odeslaných SMS.
Datový provoz vzrostl o 79 procent. Největším rekordmanem v objemu přenesených dat byl podle Mikšovské letos Instagram, který přenesl o 550 procent více dat než loni. U T-Mobilu datový provoz meziročně vzrostl o 35 procent na 1435 TB. Lidé data využívali intenzivněji než ve všední den už od 8:00. Nejvyšší provoz byl od 22:00.
Počet hovorů v síti T-Mobilu stoupl o pět procent na 16,7 milionu. Hlasový provoz byl tradičně výrazně nižší než v obvyklý všední den, ve srovnání s loňským rokem ale podle Kateřiny Mikeskové z tiskového oddělení znatelně narostl. Počet SMS klesl o 13 procent.

Síť Vodafonu na Štědrý den spojila téměř 11 milionů hovorů, což je o 16 procent meziročně méně, počet SMS klesl o 15 procent. Využití datových služeb vzrostlo oproti loňskému roku o 89 procent a největší datový provoz byl mezi 21:00 a 22:00. Z cizinců v ČR využilo sítě Vodafone nejvíce návštěvníků ze Švédska. Vzhledem k letošní situaci jich však bylo v ČR výrazně méně než loni. Díky tomu ale výrazně narostla volání do zahraničí, na prvním místě bylo Slovensko, následovalo Německo a Polsko.
"Využití SMS každoročně klesá, protože zákazníci používají i jiné možnosti elektronické komunikace, jakou jsou hovory přes internet, komunikace přes sociální sítě a další formy instant messagingu. Během čtvrtečního dne nenastaly v síti žádné technické problémy a síť zvládla vánoční provoz dobře," uvedla vedoucí komunikace Vodafonu Zuzana Holá.

V České republice je okolo 15 milionů aktivních SIM karet.

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Tomáš Pečenka







Kodex redakce Reklama Pro média Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Příbram Média s.r.o.
Na Flusárně 168
261 01 Příbram III

IČ: 21829021
DIČ: CZ21829021
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 407087.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Příbram Média s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Autorská práva vyhrazena. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření jakýmkoli způsobem, mechanickým nebo elektronickým, v českém nebo jiném jazyce či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu společnosti Příbram Média s.r.o. zakázáno.
2014 - 2025 © Příbram Média s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz
Nastavení souborů cookies
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?
Informace o cookies
Souhlasím Přizpůsobit
Podrobné nastavení cookies « zpět
Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytné cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Tyto soubory zajišťují uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků, správné fungování filtrů, nebo přihlášení. Bez těchto souborů cookies nebude webová stránka správně fungovat a ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat. Tyto soubory cookies neukládají žádné osobně identifikovatelné informace.
Cookies pro marketing
Umožňují nám sledovat souhrnné informace o návštěvnosti stránek a využívání různých funkcí. To nám pomáhá naše weby zlepšovat tak, aby Vám lépe sloužily. Analytické cookies jsou nastavovány třetími stranami - Google Analytics, TOP list.

Povolit všechny kategorie cookies Povolit vybrané kategorie cookies